Variklio galvutės remontas
Gana dažnas dyzelinių variklių gedimas yra galvutės nesandarumas. Požymiai, pagal kuriuos galima nustatyti šį gedimą yra:

    variklio galvute

  • aušinimo skysčio išpūtimas į plėtimosi bakelį;
  • intensyvus burbuliavimas plėtimosi bakelyje, esant užvestam varikliui;
  • gelsvų ar rudų putų atsiradimas variklio alyvoje;
  • silpnas salono šildymas.

Variklio galvutės defektai atsiranda blogai eksploatuojant automobilį. Dažniausiai pasitaikantis scenarijus yra toks: ilgai nekeičiamas arba pakeičiamas blogu aušinimo skystis. Dėl to sugenda aušinimo skysčio siurblys, korozija sugadina aliuminines variklio dalis, sutrinka variklio aušinimas, variklis perkaista. Perkaitinus variklį galvutė arba įtrūksta, arba susikreivina. Tikriausiai supratot, kad norint išvengti tokių bėdų, reikia laiku keisti aušinimo skystį, pilti tik tokiems varikliams rekomenduojamą, stebėti skysčio lygį aušinimo sistemoje, sekti variklio temperatūros prietaiso parodymus varikliui dirbant, vengti ilgalaikio maksimalaus variklio apkrovimo. Na, bet jeigu jau taip atsitiko, kad gedimas atsirado, ir jį suremontuoti turit sąlygas ir norą patys, tai pasidalinsiu savo patirtimi.

variklio galvute V8Pirmiausia reikia nuimti variklio galvutę ir atiduoti remontuoti specialistams. Dabar Lietuvoje yra ne viena įmonė, užsiimanti aliumininių ir ketinių variklio galvučių remontu. Nerekomenduoju to darbo patikėti abejotiną kvalifikaciją turintiems šaltkalviams, nes pertaisymas, jei ir būtų įmanomas, tai kainuotų dvigubai, o ir visas reikalingas detales reikėtų naujas pirkti. Galvutės nuėmimo ir uždėjimo eigą aprašau konkrečiam automobiliui Mitsubishi Galant 2.0 td. Ši procedūra panaši ir kitiems automobiliams. Prieš atliekant ardymo darbus reikia išleisti aušinimo skystį. Jei ruošiatės jį tuo pačiu ir keisti, neužmirškite išleisti ir iš variklio bloko. Po to nurinkite viską, kas tvirtinasi prie galvutės.